Matilda min kastanj

Jag pratar ofta om att jag prokrastinerar, skjuter upp saker som jag borde göra nu till ett senare tillfälle och helst skriver arbeten under största möjliga tidspress. Men nu kan jag faktiskt meddela att jag gör raka motsatsen. 

Just nu skriver vi som sagt hemtenta och styr då väldigt mycket över vår egen tid. Hemtentan består av åtta cases eller scenarion som vi ska analysera, bedöma och beskriva handlingar i utifrån kurlitteraturen. Den ska lämnas in 17.00 den andra juni – och tro det eller ej men jag har bara ett och ett halvt case kvar! Sen ska självklart alla uppdrag korrläsas och säkert disponeras om lite, men jag är hemskt glad och stolt över mig själv just för tillfället! Jag tackar min lyckliga stjärna, mig själv och min lilla favorit-kastanj Ström för motivation och givande diskussioner!

Kommentera

