Jag är hemma

Dagarna sedan hemtentamen lämnades in, alltså cirka en veckas tid, har varit händelserika. För att fira att terminen är slut och vi faktiskt är 50% lärare nu samlades vi i torsdags på Studentvägen för filthäng, musik och kubbspel i sommarvärmen. Utomordentligt bra! Vad som var ännu bättre var att även Julia var vid min sida.

På fredagen därefter anlände Lina och vi hängde runt och förberedde oss för våran tripp till Göteborg. Ja, ni vet, åt mat, spatserade på stan och sådär. Dagen efter åkte vi mot Göteborg och Håkan. Vi tog vår lilla Clio och bilade mot hotell Poseidon, ett litet hotell som låg vid avenyn, betalade lite för dyra pengar och levde lajf. Som en alltid gör på semestrar åt vi en hel del gott och drack någon drink. Liseberg var ett kapitel för sig.

När tisdagen kom tog jag och Lina vårt (mest mitt) pick och pack och begav oss mot Nottbotten. Och här sitter jag nu, i Överkalix i Iidas lilla skrubb, en Passat LS -79 och en Piteåresa rikare. Det känns ganska bra.

Posted in Liv

Kommentera

